زائران با کشتي به حج مي‌روند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
زائران با کشتي به حج مي‌روند
نوشته شده در 12 دی 1389
بازدید : 20
نویسنده : مولوی
مديرکل بنادر و دريانوردي خرمشهر گفت: در صورت موافقت مسئولان کشور عربستان، زايران خانه خدا مي توانند با کشتي به حج بروند.

به گزارش مهر، عادل دريس در حاشيه بازديد خبرنگاران از منطقه آزاد اروند گفت: بندر خرمشهر بزرگترين ترمينال دريايي مسافربري خاورميانه را دارد که از محل اعتبارات سازمان بنادر و دريانوردي ساخته شده است.

مديرکل بنادر و دريانوردي خرمشهر افزود: در طول هفته دو سفر دريايي از خرمشهر به کويت و دو سفر ديگر نيز از کويت به خرمشهر انجام مي گيرد که هزينه هر سفر 67 هزار تومان است.

وي ترددمسافران در 9 ماهه ابتداي سال جاري را 23 هزار و 278 نفر ذکر و تصريح کرد: اين تعداد 14 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته، اين درحالي است که تعداد مسافران ورودي در اين مدت 12 هزار و 20 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد رشد داشته است. تعداد مسافران خروجي نيز 11 هزار و 258 نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 15 درصد رشد را نشان مي دهد.

دريس گفت: برنامه بندر خرمشهر اين است که به واسطه ارتباطاتي که با کشور عراق داريم، بتوانيم مسافراني را که قصد زيارت عتبات عاليات را دارند نيز با کشتي جابجا کنيم، هم اکنون زيرساختهاي اين موضوع آماده شده و قرار است که از بندر خرمشهر به بندر بصره، تردد مسافران صورت گيرد.

وي اظهار داشت: مشکل بر سر راه انجام نشدن اين کار تاکنون، پلهايي است که در مسير قرار گرفته اند و امکان تردد به کشتي هاي مسافربري را نمي دهند، البته با تمهيدات انجام شده قصد داريم که اين مسير را هموار کنيم، البته هم اکنون تردد کشتي هاي حامل مصالح ساختماني به عراق صورت مي گيرد، اما اين تردد در مسير بندر خرمشهر به بندر ابوفلوس است.

دريس گفت: همچنين براي تشرف زائران خانه خدا نيز برنامه ريزي هايي در حال انجام است که بخشي از زايران، با سفرهاي دريايي به حج مشرف شوند، البته اين امر مستلزم همکاري کشور عربستان است. طول سفر دريايي براي زائران، 7 روز خواهد بود.

وي اظهار داشت: مدت زمان سفر دريايي براي تشرف به عتبات عاليات، 4.5 ساعت رفت و 4.5 ساعت برگشت است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: